Την Πέμπτη 4 Απριλίου ξεκίνησε στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Γέρακα, το πρόγραμμα all4all (Όλοι για Όλους στο Σχολείο), που υλοποιείται από το πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης της Αμυμώνης, στο πλαίσιο των υπηρεσιών του «η Πρώιμη στη Κοινότητα».
Η πρώτη αυτή δράση στο σχολείο περιλάμβανε το «Βιωματικό Εργαστήριο Ενσυναίσθησης» στις τάξεις της A’ και B’ Δημοτικού. Τα παιδιά και οι δάσκαλοί τους «έπαιξαν», χωρίς να διαθέτουν τη μία από τις αισθήσεις τους, την όραση. Μέσα από το παιχνίδι, τα ειδικά σχεδιασμένα παραμύθια, ειδικά διαμορφωμένο οπτικό ακουστικό υλικό και τη συζήτηση που γίνεται με τα παιδιά, καλλιεργείται η αξία της ενσυναίσθησης, της ισότητας, της συμπερίληψης και τα παιδιά κατανοούν την ανάγκη να αναζητήσουν τα ίδια λύσεις «από όλους για όλους».
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς και να συγχαρούμε τον Διευθυντή του 5ου Δημοτικού Σχολείου Γέρακα, Δρ. Νίκο Παπαγγελόπουλο για τη φιλοξενία, τη συνεργασία, την ευαισθησία και το ενδιαφέρον του για τα θέματα της συμπερίληψης, του σεβασμού και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, καθώς και τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου, ιδιαίτερα των τμημάτων της Α’ και Β΄ Δημοτικού, για την βοήθεια και τη θερμή υποδοχή. Τέλος, θα θέλαμε να πούμε ένα τεράστιο ευχαριστώ στους μαθητές της πρώτης και δευτέρας Δημοτικού, γιατί με την συμμετοχή, τη φαντασία, τον αυθορμητισμό και την ευαισθησία τους, είναι για εμάς πάντα οι μεγάλοι πρωταγωνιστές, μία πηγή μοναδικών εμπειριών που εμπλουτίζουν το έργο μας και μας χαρίζουν στιγμές γεμάτες αγάπη, χαρά και αισιοδοξία για το μέλλον.
Λίγα λόγια για το all4all
Το πρόγραμμα αφορά στην στρατηγική ανάπτυξη και πιλοτική εφαρμογή ενός προγράμματος που αποσκοπεί στην συμπερίληψη όπως αυτή ορίζεται μέσα από τη Διακήρυξη της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης στη Σαλαμάνκα. Η συμπερίληψη αφορά όλα τα παιδιά και όλες τις οικογένειες, με στόχο την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και του σχολείου, καθώς και την ουσιαστική υποστήριξή του, προκειμένου να διαχειριστεί αποτελεσματικά και να άρει τους φραγμούς που τίθενται στην εκπαίδευση παιδιών με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Το πρόγραμμα υλοποιείται πιλοτικά στο 5ο Δημοτικό Γέρακα και περιλαμβάνει 4 στάδια:
1. Ερωτηματολόγιο για τη διερεύνηση αναγκών των εκπαιδευτικών στις πρώτες τάξεις του δημοτικού αναφορικά με τη διαχείριση θεμάτων που αφορούν στην συμπερίληψη παιδιών με αναπηρία ή αναπτυξιακές δυσκολίες
2. Εργαστήρι Ενσυναίσθησης/Διαδραστικό παιχνίδι στις τάξεις Α’ και Β’ δημοτικού με παιδιά και δασκάλους
3. Ημερίδα με θέμα την συμπερίληψη/παρουσίαση του προγράμματος Πρώιμης Παρέμβασης στο σχολείο και πρακτικό εργαστήριο για την βελτίωση της επικοινωνίας οικογένειας και εκπαιδευτικών σε γονείς και εκπαιδευτικούς (εργαλεία burnout)
4. Διαδραστικό εργαστήριο με πρακτικές για εκπαιδευτικούς ανάλογα με τις απαντήσεις του ερωτηματολογίου (1)
Το πρόγραμμα υλοποιείται με τη συμβολή της Μαργαρίτας Μανσόλα Εκπαιδευτικής Ψυχολόγου, εθελόντριας και συνεργάτιδας στο πρόγραμμά μας.