Photo credits: unrwa.org
Ο Khalil Al-Safouri είναι ένας μαθητής με προβλήματα όρασης στο σχολείο UNRWA Ein al Asal στο Λίβανο. Ο Khalil έχει προβλήματα όρασης από τότε που γεννήθηκε. Η περιορισμένη όραση του επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την του πορεία κατά τα πρώτα σχολικά του χρόνια. Ήταν δύσκολο για αυτόν να διαφοροποιήσει τα γράμματα του αλφαβήτου, δεδομένων των προκλήσεων της όρασης του.
Η αναπηρία της όρασης του δεν τον εμπόδισε να αναπτύξει την αγάπη του για τη γνώση. “Έχω ισχυρή προσκόλληση στην εκπαίδευση. Είναι ο μόνος τρόπος για να χτίσουμε ένα καλύτερο μέλλον. Υπήρξαν μεγάλες προκλήσεις στην πορεία μου προς την επίτευξη των στόχων μου. Αλλά παρόλο που χρειάστηκε να ξεπεράσω δυσκολίες λόγω της όρασης μου, τίποτα δεν θα μπορέσει να με εμποδίσει να αξιοποιήσω πλήρως τις δυνατότητές μου”, λέει.
Ένα άτομο που ο Khalil πιστώνει ότι τον βοήθησε στο ταξίδι του είναι ο σχολικός του σύμβουλος της UNRWA. Ο κ. Abed Albaset Hamoud και η κ. Lina Zeidan επικοινωνούσαν τακτικά με τους γονείς και τους δασκάλους του Khalil. Ο Khalil θυμάται: «Αγαπώ το σχολείο μου λόγω της καλοσύνης και της αγάπης που μου δίνουν ο σύμβουλος και οι δασκάλοι μου. Λατρεύω επίσης την ενθάρρυνση και την υπομονή που μου δείχνει καθημερινά ο καθηγητής γεωγραφίας. Λατρεύω τη δασκάλα Sanaa, που παίζει πάντα μαζί μου και με τους φίλους μου. Αυτή η υποστήριξη με έχει βοηθήσει πάρα πολύ καθώς αντιμετωπίζω τις προκλήσεις στη ζωή μου».
Προσθέτει, χαμογελώντας πλατιά πίσω από το μικρό του βιβλίο Braille, με τα γυαλισμένα του γυαλιά και το σώμα του όρθιο με φιλοδοξία και ξεκάθαρο σκοπό: «Μου αρέσει να φροντίζω τα ζώα και ονειρεύομαι να γίνω κτηνίατρος μια μέρα. Θέλω να είμαι ο πρώτος κτηνίατρος που φροντίζει τα ζώα στην κατασκήνωση. Αυτό είναι το όνειρό μου παρόλο που έχω προβλήματα όρασης! Ξέρω ότι αυτό θα κάνει το όνειρό μου πιο δύσκολο να πραγματοποιηθεί, αλλά έχω μάθει ότι τίποτα δεν είναι αδύνατο και τίποτα δεν μπορεί να εμποδίσει έναν άνθρωπο από το να ονειρευτεί. Με στηρίζουν όχι μόνο οι καθηγητές μου, αλλά και οι συμμαθητές μου! Πάντα κάνουν μια προσπάθεια να με εντάξουν σε εξωσχολικές δραστηριότητες. Λατρεύω το πνεύμα της καλοσύνης και της συντροφικότητας που μου έχουν δείξει», λέει.
Ο Khaled, όπως τον περιγράφει η δασκάλα του κα Sanaa, είναι ένα έξυπνο, δραστήριο και ετοιμόλογο παιδί. Ασχολείται με τους φίλους του στην τάξη του, συζητά και έχει πρωτοβουλίες. Η αυτοπεποίθησή του είναι μοναδική και δεν είναι τυπική των παιδιών της ηλικίας του. «Αξίζει πραγματικά προσοχή και φροντίδα», επαναλαμβάνει η κ. Sanaa, «Εργαζόμαστε σκληρά για να τον βοηθήσουμε με όποιον τρόπο μπορούμε να πετύχει τα όνειρά του».
Χάρη σε δωρητές όπως το Κέντρο Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Αρωγής King Salman, η UNRWA μπόρεσε να ανοίξει έγκαιρα τις πόρτες των 711 σχολείων της σε όλη τη Μέση Ανατολή για όλους τους μαθητές της. Ο Οργανισμός ευχαριστεί την κυβέρνηση της Σαουδικής Αραβίας και τον ανθρωπιστικό της βραχίονα KSrelief για την υποστήριξη και την αφοσίωσή της στις οικογένειες προσφύγων της Παλαιστίνης στον Λίβανο, τη Συρία, την Ιορδανία, τη Γάζα και τη Δυτική Όχθη (συμπεριλαμβανομένης της Ανατολικής Ιερουσαλήμ).
Πηγή: unrwa.org
Μετάφραση κειμένου: Γιάννης Ψάλτης Οπτικός- Οπτομέτρης, BSc, MSc.