Έγκρίθηκε η χρηματοδότηση του σχεδίου Συμπράξεων Συνεργασίας ΚΑ220, Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Erasmus+2021 με τίτλο “Burnout of Professionals and Parents with Children with Disabilities: Prevention, common challenges, and mutually empowering methodologies and practices in Early Child Intervention Services”- Burnout FREE ECI Project, το οποίο υπέβαλε η ΑΜΥΜΩΝΗ ως Συντονιστής Φορέας.
Εταίροι
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν επιπλέον 9 Εταίροι/Partners (PANEPISTIMIO THESSALIAS (UTH), UNIVERSITATEA BABES BOLYAI (UBB), EUROPEAN ASSOCIATION OF SERVICE PROVIDERS FOR PERSONS WITH DISABILITIES (EASPD), UNIVERSITY OF ZAGREB (UoZ), C.E.C.D. MIRA SINTRA – CENTRO DE EDUCACAO PARA O CIDADAO COM DEFICIENCIA CRL (Mira Sintra), MALI DOM – ZAGREB DNEVNI CENTAR ZA REHABILITACIJU DJECE I MLADEZI (Mali Dom), KARIN DOM FOUNDATION (KARIN DOM), KYPRIAKI ETAIREIA PISTOPOIISIS LIMITED (CCC), THEOFANIS ALEXANDRIDIS KAI SIA EE (OmegaTech)) και 1 Συνεργαζόμενος Φορέας/Associated Partner (Down Syndrome Albania Foundation “DSA”) από 8 διαφορετικές χώρες (Ελλάδα, Ρουμανία, Κροατία, Πορτογαλία, Βουλγαρία, Βέλγιο, Κύπρος και Αλβανία).
Στόχος
Στόχος του Burnout FREE ECI Project είναι η ενδυνάμωση των γονέων παιδιών με αναπηρία και επαγγελματιών στο χώρο της Πρώιμης Παρέμβασης προκειμένου να αποτρέψουν και να αντιμετωπίσουν τη “γονεϊκή και επαγγελματική εξουθένωση” (Burnout) και να προσφέρουν με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο υποστήριξη και φροντίδα στα παιδιά, διασφαλίζοντας τις πιο ευνοϊκές προϋποθέσεις εξέλιξης κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής τους.
Το Project
Το Burnout FREE ECI Project αντιμετωπίζει το εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα της επαγγελματικής εξουθένωσης των επαγγελματιών και της εξουθένωσης των γονέων στο χώρο της Πρώιμης Παρέμβασης. Επικεντρώνεται στην ανάγκη ενίσχυσης των προστατευτικών παραγόντων για την οικογένεια και τους επαγγελματίες της Πρώιμης Παρέμβασης και στη μείωση των παραγόντων κινδύνου που απειλούν να οδηγήσουν σε κοινωνική απομόνωση των επαγγελματιών και σε κοινωνικό αποκλεισμό των γονέων και παιδιών με αναπηρία. Ενώ τα οικονομικά, κοινωνικά και νομικά πλαίσια σε διαφορετικές χώρες μπορεί να διαφέρουν, το έργο θα αντιμετωπίσει κοινές ανάγκες, λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις κάθε οργανισμού και ενθαρρύνοντας την αλλαγή εντός των οργανισμών. Η συμπληρωματικότητα των μεθόδων θα ενισχύσει την αμοιβαία μάθηση, θα επιτρέψει στους εταίρους να μοιραστούν την τεχνογνωσία τους, να αναπτύξουν ικανότητες, να μεταφέρουν τα μαθησιακά αποτελέσματα διακρατικά και διατομεακά και να δημιουργήσουν ένα δίκτυο συνεργασίας.
Ο απώτερος στόχος του έργου είναι να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών με αναπηρία ώστε να έχουν καλύτερη ποιότητα φροντίδας και υποστήριξης, μεγιστοποιώντας τις δυνάμεις και τις δυνατότητές τους και προωθώντας την κοινωνική τους ένταξη. Το έργο θα καλύψει επίσης τις ανάγκες των συμμετεχόντων με λιγότερες ευκαιρίες προσβασιμότητας, κάτι που ενισχύει τον αντίκτυπο και την διάδοση των αποτελεσμάτων του έργου ιδιαίτερα κατά την περίοδο της πανδημίας.